Slovníček a zkratky
- datový objekt
- Instance datového
typu v paměti. Objekt je v této souvislosti obecný pojem, a nemá nic
společného s definicí objektu dle OOP.
[datové typy,
proměnné]
- datový typ
- Přesná specifikace druhu dat. Datový typ má v Pythonu formu
datového objektu, který má také svůj datový typ. Přesněji řečeno,
libovolný datový typ je instance datového typu type. Datový typ
type je také instance datového typu type, tedy sama sebe.
[datové typy,
proměnné]
- instance
-
- Obecny pojem, který znamená: Konkrétní datový
prvek v paměti počítače odvozený z nějakého vzoru. Vzorem může být
buď datový typ nebo třída. Instance třídy je objekt dle terminologie OOP a
instance datového typu je datový objekt neboli data s kterými
pracujeme.
- Název jednoho z mnoha datových typů Pythonu, který představuje
instanci libovolné třídy.
Všimněte si, že
objekt jako instance třídy
(dle OOP) je obecný datový objekt, který je odvozen jak ze
třídy, tak z datového typu instance. Jinak
řečeno, instance třídy je i instance datového typu, který se jmenuje
instance. Také viz. objekt.
- klasický programátor
- Programátor programující a znající klasické programovací jazyky jako
je jazyk Pascal, VB, C, C++, Java, C# a další. Klasické jazyky se
vyznačují tím, že jsou statické a kompilované.
- kontejner
- Datový objekt, jehož hlavním posláním je udržovat odkazy na jiné
datové objekty. Jde například o seznam nebo slovník.
- objekt
- V Pythonu má objekt dva významy. Může to být instance třídy
dle terminologie OOP nebo instance datového typu dle
terminologie implementace Pythonu. Objekt jako instance třídy je zároveň
i datový objekt typu pojmenovaného instance. V Pythonu má každý datový
objekt svůj datový typ, tedy i instance třídy. Tak jako číslo 10 má
datový typ int, tak instance třídy má datový typ instance. Také viz. instance a datový
objekt.
- OOP
- Objektově orientované programování. Jeden ze způsobů návrhu
programu.
- standardní výstup
- Jednosměrný "datový kanál", do kterého může program zapisovat data.
Druhý konec datového kanálu je standardně připojen na obrazovku, ale při
spouštění programu může být přesměrován na něaký soubor, takže zapisovaná
data se místo na obrazovku zapisují do souboru.
[helloworld]
- třída
- Termín z terminologie OOP. Třída je vzor, podle kterého se tvoří
objekty (instance třídy).